Op school werken wij aan continu verbeteren door te werken met KlassePro. Met continu verbeteren willen we met alle partijen die belangrijk zijn voor de school – leerlingen, team en ouders – samen werken aan een betere kwaliteit van de school. Kenmerkend is dat de leerlingen actief betrokken worden en meer invloed krijgen op hun eigen leerproces. Hierbij staan de elementen data gedreven en leren van elkaar centraal.
Bij continu verbeteren werken we met groepsdoelen; zowel sociale doelen (we houden de spullen in de klas netjes) als leerdoelen (over zes weken kunnen we in 1 minuut 20 woorden lezen) centraal. We evalueren elke week in groepsvergaderingen onze doelen, hoe het gaat in de klas en of we tevreden zijn met de omgang met elkaar.
Kinderen worden eigenaar van hun eigen leerproces. Daarbij horen ook de leerling geleide oudergesprekken. Waarbij de leerling in het gesprek verteld wat het de afgelopen periode geleerd heeft, maar ook wat het de komende periode wil leren.